Билбордовете не са просто пъстър фон за преминаващи хора и автомобили. Според експерти, този вид външна реклама е най-ефективния недигитален начин за постигане на разпознаваемост на всеки бранд и генериране на приходи.
С какво помагат рекламните билбордове?
Съвременните потребители прекарват голяма част от времето си, сърфирайки в интернет, където е пълно с изскачащи реклами. Те обаче са се научили как да ги игнорират. По друг начин се отнасят към билбордовете с реклама, която привлича погледа и вниманието им и ги кара да се загледат в нея. Ако съумеете да се възползвате от тази нагласа на случайните минувачи и потенциални ваши клиенти, можете успешно да развиете бизнеса си и да популяризирате своя бранд.
Използвайте точно тази подробност, че хората пътуват много и постоянно. Правят го за да отидат на работа, да заведат децата на училище или детска градина, да пазаруват или да пътешестват по време на ваканция или през уикенда. През цялото това време те пресичат улици, преминават край спирки на градския транспорт, ползват метро. Ако срещат достатъчно впечатляващи реклами по пътя си, вероятността да посетят даден обект или да купят нещо от рекламата, е в пъти по-голяма.
От какви материали се правят?
Когато избирате материал за изработка на билборд, съобразете се с продължителността на рекламната кампания и дали ще местите едно платно на различни места. За по-кратки срокове използвайте ламиниран винил, който е по-евтин. Ако сте заложили на дългосрочна кампания, свързана с често преместване на платното, изберете промазан винил. Той е с по-високи цени, но дългата му употреба ще оправдае разходите.
Преди да предприемете направата на билборд с реклама по поръчка, помислете дали ви трябва осветление. Неосветеният е полезен само през деня, а предимствата на осветения са, че се вижда добре през цялото денонощие. Добър вариант за нощно време са светлоотразителните материали, чиито плюсове са, че се виждат щом бъдат осветени от автомобилните фарове.
Няколко принципа, които трябва да следвате при проектирането
Ако искате успешна кампания, следвайте следните принципи:
- поставете си ясни цели и задачи и задайте график за изпълнението им;
- изберете подходящо място и време за реализация на проекта;
- придържайте се към ясна визия – кратък надпис, не повече от 6-8 думи, разпознаваемо лого, около 2-3 контрастни цвята.
Спазвайте мащабите, съветват от печатница Ребранд, тъй като пропорциите между елементите на дизайна и размерите на билборда трябва да са максимално реалистични.