Черният петък е несъмнено най-интензивният период по отношение на маркетинг комуникации. Този ден се бележи с намаления в цените и оферти, които насърчават активно пазаруване от страна на потребителите.

Динамичните дигитални маркетинг комуникации на Черния петък са идеалният момент за осъществяване на успешна SEO оптимизация.

Как да се възползвате максимално от услугите на SEO консултант по време на Черния петък?

Създаване на специални целеви страници

Черният петък е момент, в който потребителското търсене нараства значително, но паралелно с това нараства и конкуренцията в резултатите, като повечето онлайн магазини участват в тази маркетинг надпревара. Динамичната конкурентна среда изисква да отличите своя онлайн магазин, като предприемете мерки за увеличаване на своята видимост.

За целта можете да създадете специални целеви страници, предназначени за офертите, които вашият магазин предлага за Черния петък. Оптимален вариант е да създадете специални страници, в които да поберете продукти или услуги, които предлагате на промоционална цена. Още по-ефективна опция е да изградите отделна страница за всеки намален продукт или услуга. Това ще насърчи потребителското внимание и ще насочи търсенето на аудиторията към вашия онлайн магазин.

Важно е да включвате в целевите страници подбрани ключови думи и изрази в контекста на Черния петък. Те трябва да са свързани с намаления, промоции, оферти, отстъпки и всички асоциативни думи, които потребителите ще използват при търсене на онлайн магазини по време на Черния петък.

Оптимизиране на потребителската кошница

Черният петък предполага интензивно пазаруване. Затова и потребителската пътека по време на пазаруване е с най-съществена стойност за SEO оптимизацията на вашия онлайн магазин. Фокусът пада предимно върху пазарската кошница и всички аспекти, които я съпътстват. В това число влизат методи за плащане, акаунт за извършване на покупка, информация за доставка, начини на доставка и достъпност на сайта през различни устройства.

По време на Черния петък е важно да оптимизирате кошницата, като предлагате различни методи за плащане. Когато клиентът разполага с избор, то това увеличава шанса да завърши своята покупка от вашия онлайн магазин. Друг съществен аспект е да разрешите на потребителите да извършат покупка, не само чрез регистрация, но и чрез влизане в профил от социалните мрежи. Това ще спести време на потребителя от въвеждане на всякакви данни, а от друга страна ще донесе сходна ефективност за вашия електронен магазин.

Оптимизацията на пазарската кошница се състои още в изпращането на имейл за потвърждение след покупка или уведомление, ако има липсва продукт от поръчката на клиента. Не на последно място, тестването на достъпността на вашия сайт е от изключително значение. Важно е да се подсигурите, че вашият онлайн магазин е достъпен от всякакви мобилни устройства, което няма да ограничи потребителското сърфиране.

Оптимизация на сайта

По време на Черния петък вашият сайт ще се сдобие със значителен органичен трафик. Затова е от ключово значение да подобрите потребителското изживяване, като извършите SEO оптимизация на сайта. Тя включва оптимизиране на навигацията, пазарските колички, елиминиране на възможни грешки и подобряване на скоростта на страниците.

Най-оптималното решение за оптимизация на навигационната лента е създаването на фасетирана навигация. Тя позволява на клиентите да модерират своето търсене чрез филтри, което подобрява качеството на сърфиране и задържа потребителското внимание.

Друга SEO задача е да се подобри скоростта на зареждане на страниците, както и да се премахнат възникнали грешки. Такива могат да бъдат счупени линкове, правописни грешки, дублирано съдържание или проблеми с обхождането.

Да обобщим с няколко думи:

Черният петък поставя начало на активно потребителско търсене и пазаруване. Този период е изключително важен за онлайн магазините, които с правилните подходи за SEO оптимизация могат да се класират на горни позиции в търсачките.

Разбира се, добре би било ако бюджета позволява и ресурс за платена реклама.

Такива методи за реклама са Гугъл кампаниите, имейл бюлетините, реклама в социалните мрежи, целеви страници с промоционални оферти, оптимизация на кошницата за пазаруване и оптимизация на сайта с цел подобряване на клиентското изживяване