Организаторите очакват да съберат 25 тона капачки от област Пловдив
Пожелавам на всички болни дечица да оздравеят и да бъдат много щастливи – с тези думи 5-годишната Лора от Пловдив предаде пластмасови капачки за кампанията „Капачки за бъдеще“. Тя бе придружена от 9-годишната си сестричка Виктория и родителите си. Момичетата разказаха пред Добринка Димова за Trafficnews, че са събирали капачките заедно със своите съученици от ОУ „Стоян Михайловски“. Татко им Димитър направил сърцето, в което деца, учители и родители успели да съберат над 20 килограма.
На 22 май паркингът на магазин Метро, където бе сборният пункт на кампанията, бе препълнен с хора. Малки и големи дойдоха от цяла Пловдивска област, за да донесат събраните капачки и да пожелаят успех на тазгодишната инициатива – закупуване на първата неонатална детска линейка.
„Днес започна кампанията в първите 15 града. Общо ще обхване 37 града и ще приключи на 30 май в София, Петрич, Благоевград и Пазарджик. Отвсякъде получавам съобщения, че капачките са много. Навсякъде атмосферата е изключително позитивна“, каза пред репортер организаторът Лазар Радков. Той бе избрал да открие кампанията от Пловдив, тъй като това е родният му град.
„Хората тук са страхотни. Владо Стефанов прави кампанията в Пловдив сам. През първите три кампании дори не се бяхме виждали. Сега около него са се присъединили още хора – и младежи, и по-възрастни. Невероятни хора има покрай кампанията. Те са се ангажирали сами, стават рано, носят капачки, помагат на останалите. Те ни дават надежда, че има едно по-добро бъдеще за тази държава“, сподели Лазар.
Според него е изключително радостно, че винаги има и много дечица на компаниите. По този начин те се учат на доброволчество, на добротворчество, да бъдат съзнателни към природата и да почистват.
„Всички тези добродетели правят едно общество развито и успешно. Общество, създадено от индивиди, които се грижат за себе си, близките си и средата наоколо. И са осъзнали, че трябва да допринесат светът около тях да стане малко по-добър. Ние променяме света чрез действията и примера си и тази кампания е доказателство за това“, допълни Лазар.
Неговите очаквания са тази кампания да събере над 25 тона капачки от Пловдив и областта.