За да успеете в дигиталния маркетинг и маркетинга като цяло, трябва да сте далновидни, т.е. да предчувствате и усещате, какво предстои, какво ще се търси напред във времето. Това означава, че трябва да сте наясно със следните важни събития, скорошни постижения и всички тенденции, които вероятно ще бъдат значителни през следващите месеци и години.
За да ви помогнем да започнете правилно вашата дигитална година, подготвихме списък на тенденциите в дигиталния маркетинг, които трябва да знаете и да ги интегрирате във вашата маркетингова стратегия
Дигитален маркетинг – тенденции
Маркетинг на жизнения цикъл – Етапите на жизнения цикъл ви позволяват да събирате информация за всяка стъпка по пътя на клиента. Наблюдението на тези стъпки и преходите между тях могат да ви помогнат да идентифицирате пропуските във фунията за маркетинг и продажби и да вземете информирани решения за развитието на вашата компания.
Персонализиран маркетинг – Според статистиката компаниите, които използват персонализиран маркетинг, отчитат ръст на продажбите до + 20%. Това е и една от причините да обърнем внимание на него.
Тенденции в маркетинга на социалните медии – Няма как да не споменем, че дадена личност, с креативно мислене, може спокойно да достигне до милиони потребители от цял свят, без да е необходима скъпа техника, години учене. Пример – социалната мрежа Тик Ток, която създаде редица популярни личности, наречени Тиктокъри. С други думи, в дигиталния маркетинг без мощно участие сте почти на нулата, т.е. на старта.
Instagram и Facebook ще бъдат основен фокус на повечето маркетингови стратегии през следващите няколко години. Други социални платформи се използват в по-малка степен, но Вие трябва да си подсигурите участие: Twitter, LinkedIn Pinterest, Youtube, Snapchat, както и TikTok, за която социална мрежа споменахме по-горе.
Маркетинг на съдържанието: всеобхватен и интуитивен тематичен опит за постигане на бизнес цели. Ако все още не сте наели опитен специалист в създаването и сътворяването на slogan-и, на уникално съдържание, което да е достъпно до целевата Ви аудитория, то тогава това е голям пропуск.
Маркетингът на влиянието остава сред водещите тенденции и ако преди, хората с милиони абонати са участвали в промоцията, сега хората с хиляди абонати се използват в маркетинга с влияние.
VR и AR реалност. AR (Augmented Reality) превръща реалния свят около нас в цифров интерфейс, поставяйки виртуални обекти в реално време.
Имейл маркетинг – Маркетингът по имейл все още е толкова жизнеспособен, колкото и преди. Според Oberlo, рентабилността на електронния маркетинг за февруари 2019 г. е била 3200%.
Контекстуална реклама. Алгоритмите за изкуствен интелект и машинно обучение са предназначени да опростят работата ви, включително оптимизиране на рекламни кампании в Интернет.
Маркетинг за видео съдържание – определено ще Ви трябват качествени видеа. Видеа, които да споделите в големите социални мрежи за споделяне на видео съдържание.
Блогване – много платформи предлагат възможността от създаването на т.нар. сателитни блогове. Желателно е да се възползвате. Нещо повече, добре е да намерите блогъри, които са със сходно на Вашето съдържание и да обмените опит, съдържание, да си гостувате като автори и други сходни.
Парадоксално е, че в бъдеще тенденциите в дигиталния маркетинг ще бъдат по-хуманни и по-механични. Изглежда, че общата тенденция на дигиталния маркетинг е насочена към повече лични взаимоотношения с по-насочени ниши, но средствата за създаване на тези връзки разчитат на автоматизация и нови технологии. Същността на дигиталния маркетинг остава същата – да дава на хората това, което искат, по всяко време, и без значение от мястото.
И не на последно място, маркетолозите приветстват най-новата група потребители – поколение Z. Родените в началото на 21 век вече са на 18 години и те са активни купувачи. Някои източници дори твърдят, че поколение Z ще представлява 40% от всички потребители до края 2020 г. Освен всичко друго, маркетингът за Gen Z означава рязък обрат в стилизирането на вашето съдържание. Най-младият пазар също е най-причудливият, с вкусове, които може да ви се сторят странни, ако сте свикнали да продавате Boomers или Generation X. Ако Gen Z е един от най-добрите ви пазари, ето кратък списък на техните общи ценности, които трябва да имате предвид:
Автентичност – израснал в Интернет в епоха на дезинформация, Gen Z е много чувствителен към автентичността и може да се чувства фалшив на километър – избягвайте прекалено рекламните подходи и вместо това избирайте прозрачност.
Поверителност – Gen Z се грижи за поверителността. Следователно уважението към личните данни ще ви донесе повече, отколкото да ги използвате срещу тях.
Разнообразието е най-разнообразното поколение, което оценява това разнообразие във видеоклиповете и изображенията, които виждат в Интернет.
Чувство за хумор – GenZ хуморът има своя индивидуалност и специфичност. Ако не го притежавате лично, наемете някой, който го има. Маркетолозите отбелязаха приликите между Gen Z и Millennials, но тъй като пазарът на Gen Z става все по-значителен през следващите няколко години (в много отношения), планирайте маркетинговите си стратегии, като имате предвид това.